2015. április 24., péntek

Mikrós gombóc



Minden évben, mikor olyan valamit csinálhatnék hangulatom van, készítek előre gombócokat, amiket aztán adagonként lefagyasztok.


Ma találtam még egy adagot a fagyasztóban, így elkészítettem gyorsan a mikróban.

Mint azt a blogon láthatjátok is, én Tupperware mikrós edényekben főzök zömében a mikróban és a tűzhelyen is.

Ez most sem volt másképpen.






Elővettem a kedvenc pároló edényemet. Az alsó tálba öntöttem 3 dl vizet, ráhelyeztem a pároló edényt, amit vékonyan bekentem olajjal, és rátettem a fagyott gombócokat.
Lefedtem és betettem 2 x 7 percre a mikróba.




Közben egy másik főzésre alkalmas tupper edényembe öntöttem olajat és zsemlemorzsát.
Összekevertem és amikor a gombóc elkészült, megpirítottam a morzsát fedő nélkül. Jól átkevertem és tettem hozzá cukrot, amivel szintén jól összekevertem.












A forró, megfőtt gombócokat a pirított morzsában meghempergettem és tálaltam. Tálaláskor mi porcukorral szórjuk meg, de aki szereti, őrölt fahéjat is szórhat rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése