2017. március 22., szerda

Sajtos zöldségtál mikróban


Eredeti recept:

Sajtos zöldségtál mikróban

Hozzávalók 4 személyre

  • 1 fej karfiol
  • 25 dkg zöldbab
  • 4 zöldpaprika
  • 4 paradicsom
  • 20 dkg kelbimbó
  • 1 fej karalábé
  • 1 póréhagyma
  • néhány szerecsendió virág
  • 2 dl zöldségleves
  • 1 csomó petrezselyemzöld
  • 15 dkg füstölt sajt
  • vaj

Elkészítés

A zöldségeket fajtától függően megtisztítjuk, majd alaposan megmossuk. A karfiolt kisebb rózsákra szedjük, a kelbimbókat félbevágjuk. A sárgarépát, paprikát, karalábét nagyobb darabokra vágjuk. A póréhagymát vastagabb karikákra szeljük.

Kivajazott mikrózásra, grillezésre alkalmas edényt kivajazunk. Alulra terítjük a póréhagymát, erre tesszük a többi zöldséget. Picit megsózzuk, néhány szem szerecsendió virágot dobunk hozzá, majd ráöntjük a levest.

Befedjük az edényt és 700 W-on 15 percig pároljuk. Mikor lejárt a mikró 5 percig lefedve pihentetjük a zöldségeket.

Ezután levesszük a tetőt, megszórjuk a reszelt sajttal és grill fokozaton 4-5 perc alatt ráolvasztjuk a sajtot. Önálló fogásként vagy húsételek mellé köretként tálalhatjuk.

Én verzióm 1 személyre készült.

Fagyasztott vegyes zöldséget használtam.

Ez a kis üvegtál kb. 6 dl-es.

Kivajaztam, beleraktam a szivárvány zöldségkeveréket. Sóztam, én őrölt szerecsendióval fűszereztem, majd fél dl levessel felöntöttem.

700 W-on 5 percig pároltam, pihentettem, majd fűszeres Chedder sajttal megszórtam, és grilleztem.
Friss paradicsommal díszítettem, és így önmagában fogyasztottam el vacsorára. Nagyon finom, laktató és nem utolsó sorban gyorsan elkészíthető étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése