2017. június 7., szerda

Pikáns sertéskaraj zöldségekkel, mártással és rizs körettel


Hozzávalók:
  • 6 szelet sertéskaraj
  • vegyes zöldség
  • pikáns grill fűszerkeverék
  • bors
  • 2 ek olaj
  • 2,5 dl rizs
  • 375 ml víz
  • mártás alap - leírás szerint elkészítve


Elkészítés:




A karaj szeleteket kiklopfoljuk, enyhén sózzuk. A 6 l-es UltraPro-ba,  1 ek-nyi olajat teszünk. Rárakjuk a sózott hús szeleteket, megszórjuk a fűszer sóval.
600 W-on fedő nélkül 5 percig átsütjük mikróban a húst. Megforgatjuk, majd újabb 5 perc alatt újra mikrózzuk.











Rátesszük a zöldségkeveréket a hússzeletekre. Én kínai wok zöldséget, illetve szivárvány zöldséget használtam.

Az edényre rátesszük a tetejét és 600 W-on 15 percig pároljuk a húst a zöldségekkel.










Közben elkészítjük a mártást, ami egy finom gyümölcsös mártás alap, amihez csak vizet adtam és forrástól számítva 5 percig főztem, állandó kevergetés mellett, amíg besűrűsödött.

Amikor a karaj elkészült, félretettem pihenni, lefedve.










Elkészítettem a rizst a mikróban.

Kimértem egy 2,5 dl-es pohárnyi rizst. Beleöntöttem a Mikrós Rizsfőzőbe.
Hozzáadtam másfélszeres vizet, tehát, 375 ml-nyit. Lezártam az edényt, és 600 W-on 15 percig főztem.

Miután lejárt a mikro, sót és 1 ek-nyi olajat adtam a rizshez. Jól elkevertem és visszazártam az edényt. 5 percig pihentettem, majd újra átkevertem és készen is voltam.




Már csak a tálalás maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése