2018. november 17., szombat

Babfőzelék mikrós kuktában


Hozzávalók:

  • 1 adag szárazbab 
  • só 
  • ételízesítő
  • víz
  • tej
  • liszt
  • olaj
  • pirospaprika
  • fokhagyma
Elkészítés:
A szárazbabot előző nap beáztatjuk.

Elővesszük a mikrós kuktát.
Leöntjük a babról az áztató vizet. A babot a kuktába tesszük. Sózzuk és adunk hozzá kis ételízesítőt.
Felöntjük annyi vízzel, hogy a babot ellepje.

Lezárjuk a kuktát és betesszük a mikróba.
750 W-on 25 percig főzzük.


Kicsit hagyjuk pihenni a kuktát, majd kinyitjuk.
Közben, amíg dolgozott a mikró, megtisztítottam a két gerezd fokhagymát. Egy kis lábosban hevítettem olajat és liszttel sűrű rántást készítettem. Hozzáadtam a fokhagymát, amivel kicsit még pirítottam a rántást. Belekerült 1 tk fűszerpaprika. Elkevertem, hagytam kissé hűlni, majd állandó keverés mellett felengedtem a rántást hideg vízzel.
A megfőtt babhoz öntöttem a kész rántást, összekevertem. Tettem hozzá tejet és visszatettem a mikróba teljes fokozatra (nálam 1000 W) 2 percre és összeforraltam. Itt már nem kell a kukta teteje.


Ezzel el is készült a főzelék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése