2019. március 1., péntek

Gyümölcstorta másképp



Hozzávalók:
Tésztához:
  • 4 db tojás
  • 18 dkg cukor
  • 14 dkg liszt
  • 10 dkg olvasztott vaj

Díszítéshez:
  • banán, kivi vagy tetszőlegesen bármilyen friss gyümölcs

Zseléhez:
  • 1 cs. Haas eper ízű gyümölcskocsonyapor
  • 3 dl hideg víz

Elkészítés:
A tojásokat robotgéppel jó habosra keverjük. Hozzáadjuk a cukrot, a lisztet és a felolvasztott vajat.
A gyümölcstorta formát, vajjal megkenjük, lisztezzük. Beleöntjük a piskóta masszát.
A gyümölcsöket felszeleteljük és kidíszítjük vele a torta tetejét.
Közben a mikrohullámú sütőt beállítjuk a légkeverésre, és előmelegítjük 175 fokra.


Mikor jelez a mikró, betesszük a süteményt sülni.
A tortánkat tűpróbáig sütjük, ez most nálam 43 perc volt.
A végére a közepe igen csak feljött a tortának, de no para.
Kivettem a mikróból, beliszteztem a tetejét és a kerek fa vágódeszkát ráhelyeztem a sütire. Erre pedig éppen kéznél volt az öntöttvas edényem azt tettem rá súlynak.  5 perc alatt lenyomattam a sütit. Lehet súlynak természetesen akár 2-3 kg lisztet vagy cukrot pakolni a deszkára, az is lenyomja.
Ezután hagytam teljesen kihűlni a tortát.


A gyümölcskocsonyát elkészítettem a tasakon levő utasítás szerint. Ráöntöttem a tortára, ami aztán pillanatok alatt megdermedt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése