2013. június 13., csütörtök

Csemegeuborkás gombaragu


Hozzávalók:
  • 2 db csemegeuborka
  • 50 dkg gomba vagy szeletelt gombakonzerv
  • 1 fej vöröshagyma
  • 5 dkg füstölt szalonna vagy 1 ek sertészsír
  • 1 teáskanál liszt
  • 1 dl tejföl
  • petrezselyem
  • bors
  • csipetnyi cukor
  • fokhagyma (aki szereti, de kihagyható)
  • 1 mk fűszerpaprika 

Elkészítés:


Az apróra vágott füstölt szalonna kiolvasztott zsírjában vagy a sima zsírban üvegesre fonnyasztom a hagymát, 600 W-on 2 perc alatt.
Beleteszem a nagyobbra kockázott gombát, ízesítem sóval, borssal, pici cukorral, megszórom a fűszerpaprikával és összekeverem.

Visszateszem a mikróba, és szintén 600 W-on 10 perc alatt készre főzöm.




Ezután beleteszem a vékony csíkokra vágott csemegeuborkát.

Én konzervből készítettem, és amikor a gomba megfőtt, és hozzátettem az uborkát is,utána hozzáadtam a konzerv levét is, és összeforraltam, 2 perc alatt szintén 600 W-on.

Kiveszem a mikróból, átkeverem és 2-3 percig hagyom pihenni.





Pár perc pihenés után megszórom kevés liszttel, majd ráteszem a tejfölt.

Átforralom, majd megszórom a vágott petrezselyemmel. Sült burgonyával vagy párolt rizzsel nagyon finom.
Aki szereti tehet frissen is tejfölt még rá tálaláskor.







Rizs készítése a mikróban: 
http://www.youblisher.com/p/240305-mikros_rizsfozo_edeny/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése