2013. augusztus 16., péntek

Citromos-gyömbéres sárga ringló dzsem

Ma sárga ringlóból főztem dzsemet. Ugyan is másfél hónapja vettem a Viktóriának sárga ringlót, ami aztán nem jött be neki, nem ette meg. Bent volt a hűtő mélyén egy IQ edényben. Na gondoltam most már kidobom, mert tuti el is romlott. És láss csodát, gyönyörű aranysárgára beérett, még egy ránc sem volt rajta, és mint a méz olyan édes. Na már most ilyenkor meg már én nem szeretem a szilvát, így 35 dkg ringlóból dzsem lett, 10 dkg cukor hozzáadásával.
  
Hozzávalók:
  • 35 dkg sárga ringló
  • 10 dkg cukor
  • fél citrom leve
  • 1 citrom héja
  • kicsi friss gyömbér
  • fél csomag 2:1-ben dzsemfix
  • 1 cs vaníliás cukor

Elkészítés:



A ringlót beledarabolom az 1 l-es MikroKannába. Ráteszem az összes hozzávalót. A friss gyömbért természetesen megpucolom és lereszelem.






Félreteszem, néha megkeverem. Amikor a cukor elolvadt, ez kb. 10-15 perc lehetett, ráteszem a kanna tetejét.





600 W- on 5 percig főzöm. A kikapcsolt mikróban 3-5 percig pihentetem, majd rúd mixerrel pürésítem. Nem muszáj, de mi így jobban szeretjük a dzsemeket.
Kis üvegekbe töltöm, lezárom, majd 5 percre fejre állítom az üvegeket.
Visszaforgatás után mehetnek is a helyükre, és majd ott kihűlnek.





Aki édesebben szereti, természetesen tegyen több cukrot nyugodtan. Így eléggé pikáns dzsemet kaptam, de nagyon finom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése