2013. augusztus 1., csütörtök

Gulyás – maradékból mikrohullámon

Maradt egy ¾-nyi csirkemell a pörköltből, ami a családnak nem elég.
Így körbenéztem, hogy sokadika tájékán, még mit találok a polcon.
Találtam még krumplit, babkonzervet (konzervek mindig vannak idehaza, olyan vésztartalék szerűnek).




Megpucoltam 3 db krumplit, feldaraboltam vékony kis szeletekre. Betettem egy MikroPluszba. Annyi vizet öntöttem rá, hogy éppen ellepje. Megfőztem 600 W- on 10 perc alatt, természetesen fedő alatt.
Eközben kicsontoztam és feldaraboltam a pörköltből a húst. Kibontottam a babkonzervet.






Miután a krumpli megfőtt a mikróban, hozzáadtam a húst a szafttal együtt és a babot. Jól elkevertem, megkóstoltam és utána fűszereztem. Egy kis ételízesítő, só, bors ment bele.
Lefedve szintén 600 W- on összeforraltam. Ezután egy kis maréknyi házi tarhonyát tettem hozzá, amivel megint csak főztem 5 percet lefedetten. Majd 5 percnyi pihentetés a kikapcsolt mikróban, és már lehet is tálalni pogácsával vagy friss kenyérrel.



Mi most frissen sütött házi kenyérrel ettük.


Így négyen jóllaktunk, míg a maradék pörkölt maximum egy személynek lett volna elegendő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése