2013. augusztus 31., szombat

Gyömbéres körtedzsem

Hozzávalók:
  • 1, 2 kg körte tisztán a magháza nélkül
  • 1, 5-2 cm-es friss gyömbér
  • 1 fiola citrom aroma
  • 2 cs 100%-os citromlé
  • 2 mk cukrozott citromhéj
  • 35 dkg cukor
  • 1 dl víz
  • 1 mk őrölt fahéj
  • 1 db csillagánizs
  • 1 cs Dr. Oetker dzsemfix 3:1 

Elkészítés:



A körtéinket megszabadítjuk a magházától, én ezt az almavágóval végeztem el.
A szeleteket ezután még kettévágtam és betettem egy Tupperware Mikrós edénybe (bármelyik jó, ami megvan éppen, de akár egy jénai is megfelel).
Rálocsoltam a citromleveket és ráöntöttem az 1 dl vizet. Lefedve 600 W- on 8 perc alatt puhára főztem.






Mikróból kivéve hozzáadtam a megtisztított, apróra vágott gyömbért, és a cukrozott citromhéjat és botmixerrel pürésítettem a körtét.
A kimért cukrot, a dzsemfixet beleöntöttem a pürébe, elkevertem. Hozzáadtam az őrölt fahéjat és a csillagánizst. Jól elkevertem és 10 percig hagytam állni, közben néha átkeverve, hogy a cukor elolvadjon.





Ezután lefedve, 600 W- on 5 percig főztem.

Kivéve a mikróból, hozzáadtam a fiola citrom aromát, jól elkevertem és a VIXI Ezüst mosogatókendővel elmosott üvegekbe belemertem. Lezártam az üvegeket, 5 percre fejre állítottam, majd miután visszaforgattam, végleges helyükre tettem kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése