2019. január 4., péntek

Egyben sült Pagoda karfiol rizságyon


Hozzávalók:
  • 1 fej Pagoda karfiol ( de persze a rendes is jó)
  • főzővíz
  • 1 pohár rizs megfőzve (vagy maradék)
  • 2-3 dkg vaj
  • 1 evőkanál olaj
  • 3 nagyon púpos evőkanál liszt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • jó késhegynyi kurkuma
  • kb. 4 deci tej
  • kb. 20 deka ementáli-jellegű sajt (fele durvára, fele finomra reszelve)
  • kb. 1 deci tejföl
  • csipetnyi bors
  • egy csokrocska friss bazsalikom

Elkészítés:
Az egybesült karfiol alá rizst készítünk: jó másfélszeres mennyiségű vízben főztem egy pohár rizst kis sóval, minden egyéb nélkül. Nekem volt maradék rizsem, az is tökéletes.

A karfiol leveleit leszedtem, a torzsája alsó, fás részét levágtam - a többit egészben megfőztem. Ezt úgy végeztem el, hogy a MikroGourmet alsó edényébe tettem 4 dl vizet. Rátettem a mély pároló edényt, ebbe került a karfiol. Tetejével lezártam és mikróban a kettős párolás funkcióval 10 perc alatt megpároltam.
Elkészítettem a sajtszószt. Ehhez a vajat és az olajat felforrósítottam egy nagyobb lábasban, és kicsit megpirítottam benne a lisztet. Körülbelül 3 perc kavargatás után a lisztes rántáshoz adtam a szétnyomott fokhagymát és a kurkumát, majd még egy perc keverés után felöntöttem hideg tejjel, folyamatosan simára keverve. Annyi tejet adtam hozzá, hogy hígan folyós legyen, majd újra felforraltam. Amikor ismét besűrűsödött, hozzákevertem a tejfölt és a sajt finomra reszelt felét, és hagytam, hogy teljesen szétolvadjon a sajt, és újra forrni kezdjen a keverék. Ha nagyon sűrű lenne a mártás, még kell hozzáadni tejet. Folyós legyen, de azért jó sűrű. Levettem a főzőlapról az edényt, hozzákevertem a vékony szalagokra vágott bazsalikomot (ha nincs friss a szárított is megteszi), és a borsot.

A mikrót közben hőlégkeverésen előmelegítettem 180 fokra. 

Egy nagy jénai tálat kikentem margarinnal, majd az aljára terítettem a rizst úgy, hogy a közepén legyen egy kis mélyedés. Ebbe helyeztem bele a megfőtt, lecsöpögtetett karfiolt, és finoman forgatva-nyomkodva eligazítottam, hogy egy kissé süllyedjen bele a rizsbe. 

Mind a karfiolt, mind a rizst meglocsoltam a sajtszósszal. A tetejét meghintettem a durvára reszelt sajttal, majd az egész tálat a sütőbe téve kb. 30 percig sütöttem.

Tálaláskor a karfiolt az alatta levő rizzsel együtt tortaszerűen cikkekre szelve tálalom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése